Марк Цукерберг
Марк Цу́керберг (англ. Mark Zuckerberg; нар. 14 травня 1984, Вайт-Плейнс (англ. White Plains),
Нью-Йорк, США) - американський програміст та підприємець, розробник і
засновник соціальної мережі Facebook. Наймолодший у світі[4][5][6]
мільярдер. Мешкає в Пало-Альто, Каліфорнія.
Цукерберг народився в місті Вайт-Плейнс, штат Нью-Йорк у єврейській сім'ї лікарів[7] (батько Едвард - стоматолог, мати Карен - психіатр). Крім сина Марка у Цукербергів було ще троє доньок.
Пристрасть Марка до програмування активно почала проявлятися в середній школі. І вже до дев'ятого класу він випустив комп'ютерний варіант настільної гри «Ризик», яка була дуже популярна в той час. Але через захоплення програмуванням, на яке йшла велика кількість часу, Марк не міг похвалитися високими оцінками в університеті.
Після вступу до Гарварду, Марк серйозно захопився хакерством[8]. У Гарварді не було бази даних з фотографіями студентів, яка була звичайним явищем у багатьох інших американських університетах. І Марк Цукерберг запропонував деканам та викладачам університету створити таку базу в Інтернеті, але його пропозицію не було схвалено. Тоді Марк зламав університетську базу даних і почав активно розміщувати фотографії студентів парами на спеціально створеному ним сайті, де пропонував проголосувати за одну з двох фотографій, яка була привабливішою. Протягом кількох годин на сайт завітало п'ять сотень відвідувачів. Через скандал, що стався в Гарварді з цього приводу, ресурс було вирішено закрити. Багато студентів просили керівництво університету відновити роботу ресурсу і після активного тиску студентів рішення про закриття сайту було скасовано. Марк став знову успішно розвивати відроджений студентський сайт, який згодом перетворився на глобальну соціальну мережу Facebook.
Засновник соцмережі Facebook Марк Цукерберг став героєм останнього
випуску подкасту Masters of Scale - програми відомого підприємця,
співзасновника LinkedIn Ріда Хоффмана, в якій він спілкується з
успішними бізнесменами про те, як вони розвивали свої компанії з нуля і
досягали висот.
Марк Цукерберг, який прийшов на програму в компанії
колеги, члена ради директорів Facebook Шеріл Сендберг і голови ради
директорів компанії Alphabet Еріка Шмідта, розкрив подробиці робочого
процесу в Facebook, передає "Новий час".
Зокрема, Цукерберг зазначив,
що створив таку корпоративну культуру, яка заохочує прийняття ризиків і
дозволяє інженерам компанії вільно створювати і випробовувати нові
версії програмного забезпечення.
"Спочатку я з'ясовую, які завдання
для нас потенційно важливі. Потім визначаю людей, які могли б впоратися з
цими завданнями краще за все. Більшість щоденних прийнятих мною рішень
грунтуються на питанні" Отже, ця дія може призвести до руйнування
компанії? ". Якщо відповідь" немає ", я даю своїм співробітникам зелене
світло", - описує Марк Цукерберг роботу в Facebook.
Він також
розповів, що в компанію наймають розумних і амбітних людей, а потім
надають їм свободу для власних експериментів. Таким чином наша платформа
постійно розвивається, перебуваючи на різних етапах інновацій. З іншого
боку, це і постійний ризик того, що що-небудь піде не так.
У 2008
році на стажування в Facebook прийшов хлопець на ім'я Бен, згадує Марк.
Намагаючись перевірити рішення проблеми з помилкою сайту, Бен випадково
видалив весь Facebook. Пізніше Цукерберг все-таки найняв Бена на роботу.
Підприємець впевнений, що помилки - це шлях до професійного зростання,
краще пройти через досвід помилок, ніж упустити можливості для
інновацій.
Щоб домогтися успіху в будь-якій сфері, Марк Цукерберг радить "наймати своїх майбутніх босів":
"При
прийомі співробітників я дотримуюся такого правила: ніколи не наймати
того, хто буде працювати на вас, якщо ви не будете працювати на нього в
альтернативній всесвіту. Наприклад, є речі, в яких Шеріл Сандберг
набагато сильніше мене. І це робить мене краще і робить краще Facebook. Я
цього не боюся. Я це ціную ", - розповів засновник соцмережі.
1) Ви отримуєте те, на що витрачаєте свій час Якщо ви витрачаєте хоча б третину свого життя на конкретну сферу бізнесу, то при певному збігу обставин ви досягнете успіху. У сучасному світі потрібно розуміти потреби людей, бути для них наставником і робити свою справу щиро. Цукерберг концентрувався на розробці інноваційного продукту і створив Facebook.
2) Отримуйте зворотний зв'язок Будь-яка комерційна компанія виробляє продукти або надає свої послуги своїм клієнтам. Вони проводять час з вашим товаром і мають власні думки на цей рахунок. Зворотній зв'язок важлива не тільки від ваших клієнтів, але і від ваших працівників. У останніх виникає маса питань і цікавих пропозицій, вони бачать ситуацію в вашій компанії краще, ніж ви. Звичайно вони теж можуть помилятися, але ваше завдання як керівника в тому, щоб прислухатися до побажань і робити висновки. Ви повинні знати, що у ваших клієнтів і співробітників на думці, тому що в підсумку все, що ви робите, створюється для людей.
3) здійснюйте помилки Багато що може піти не так, коли ви утворювати власну компанію. Багато хто запитує Цукерберга, яких помилок варто уникати. І він всім радить одне і те ж - не хвилюйтеся щодо помилок, тому що ви будете все одно здійснювати масу помилок. Суть в тому, щоб вчитися на своїх помилках, робити з них правильні висновки і не повторювати знову. І вже тим більше не здаватися при перших труднощах. При помилку потрібно трохи відступити назад і ретельно проаналізувати, що пішло не так і чому.
4) Наймайте таких людей, на яких самі хотіли б працювати Нові працівники повинні влаштовувати вас як професійно, так і психологічно - саме таким чином буде рости і процвітати як ваша компанія, так і ви. Деякі керівники підсвідомо бояться наймати тих, хто розумніший і більш здібні них і це призводить до краху компанії.
5) змініть світ Мабуть, не варто створювати компанію, якщо ви просто хочете заробити грошей. Може це прозвучить пишномовно, але намагайтеся змінювати світ. В процесі розвитку вашої компанії у вас виникне маса труднощів і в такі моменти вас буде підтримувати думку про те, що ви робите щось, що здатне здивувати людей і змінити оточуючих. Така думка магічним чином допоможе вам знайти вихід навіть із самої складної ситуації. З'являться потрібні люди зі схожими цілями, які допоможуть вам вирішити багато проблем.
6) Вчіться у людей, які оточують вас Можливо у вас вже є співробітники, яких ви найняли і які влаштовують вас тим чи іншим чином. Вчіться у них, тому що людина не здатна на те, на що здатна група людей. Подумайте ось про що - багато розумних людей люблять вчитися. А якщо так, то чому б вам крім прочитання книг ще й не доповнювати знання спілкуванням з іншими людьми. Чому б не взяти на озброєння їх унікальний досвід і знання?
7) Створіть хорошу команду Майже за будь-яким хорошим продуктом стоїть гарна команда. Навіть Марк Цукерберг не добився б таких успіхів, якби не було поруч з ним однодумців або людей, які штовхали його вперед. Якщо у вас вже є власна компанія, витрачайте пару годин на спілкування зі своїми співробітниками, не уникайте їх. Цукерберг витрачає близько 25% часу на пошук нових співробітників або людей, які допоможуть його розвинути найрізноманітніші бізнес-ідеї.
8)
Дайте клієнтові найкращий досвід
Будь-яке рішення, яке ви приймаєте, має стосуватися насамперед
поліпшення досвіду ваших клієнтів. Давайте клієнтам те, чого вони хочуть
і навіть більше. Якщо є можливість, дивуйте їх кожен день, тому що
конкуренти не дрімають.
9) вкладайте У вас є енергія, сили і турбота - вкладайте все це по максимуму і рано чи пізно успіх прийде. У всіх компаній є персонал, гроші і інженерне забезпечення, в цьому вони майже рівні, тому зверніть увагу на те, чого у них немає і зробіть свою компанію унікальною.
10) Соціальні зв'язку найбільш важливі Багато людей, з якими Цукерберг навчався в школі або коледжі, вплинули на нього і з більшістю з них він досі спілкується. Деякі люди працюють в його компанії і були причетні до такого грандіозного успіху. Неможливо недооцінити важливість соціальних зв'язків, тому що саме люди формують ваш успіх. Цукерберг вважає, що люди не витрачають даремно час в Фейсбуці, а заводять знайомства, які потім допомагають їм співпрацювати і разом займатися бізнесом.